Subscribed unsubscribe Subscribe Subscribe

Write to Do the Right Thing

I create things and write about them here as well as other stuff. Views are always mine.

TOEIC 5/29

全体的には割とよく練られたいい問題だったと思います.

Part 1

写真が鮮明で見やすかったです.以下は誤答選択肢に含まれていたフレーズ

leaving the desk

giving direction

carrying a cart

Part 2

誤答の選択肢として,時制が違っているから誤りというものが目立ちました.

30番台後半の問題で結構選択肢が長いものがありました.

●リスニング中にでた人名

Christie

Carla

John

Brian

Betty

日本人女性の名前がありましたが忘れました……

Part 3, Part 4 でてきた表現・語句

be running late

supervisor

auditorium

battery

ventilation system

make mistakes

Part 5

●「おお」と思わされたもの

specify that + subjunctive

関係代名詞が作る形容詞節の複雑な構成

The spaces above the businesses will be renovated into one bedroom, open plan, loft apartments that[ he hopes will attract a younger generation ]

●相変わらずよくでるもの

接続詞 vs 前置詞

品詞の区別

動詞の形

相関語句 both A and B

代名詞 oneselfの副詞的用法 He finished the project himself.

Part 7

retail

gala

mouth-watering

address (v)

heirloom

Remove all ads